Preču atgriešanas un naudas atmaksa
5. ATTEIKUMA TIESĪBAS
5.1. Ministru kabineta noteikumi Nr. 255 22. Pantā tiek noteikti gadījumus, kuros paterētājs nevar izmantot likumā noteiktās atteikuma tiesības, respektīvi:
5.1.1. Pakalpojuma sniegšana pilnībā pabeigta – ja pakalpojuma sniegšana ir uzsākta ar patērētāja piekrišanu
5.1.2. Uzsākta digitālā satura piegāde – ja digitālā satura piegāde uzsākta ar patērētāja piekrišanu un apliecinājumu par atteikuma tiesību zaudēšanu
5.1.3. Cena un finanšu tirgus svārstības – preces vai pakalpojuma cena atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, ko tirgotājs nevar kontrolēt
5.1.4. Individualizēta vai personalizēta prece – izgatavota pēc individuāliem patērētāja norādījumiem
5.1.5.Preces bojāšanās risks – prece ātri bojājas
5.1.6. Preces derīguma termiņš – precei tuvojas derīguma termiņa beigas
5.1.7. Piegāde un preces sajaukšanās – piegādes rezultātā prece neatgriezeniski sajaucas ar citām lietām
5.1.8. Veselības un higiēnas apsvērumi – atvērts tādas preces iepakojums, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ
5.1.9. Atvērts preces iepakojums – audio, video ieraksti, datorprogrammas
5.1.10.Izsoles pirkums – līgums noslēgts izolē
5.1.11. Noteiktā laikā vai laika posmā sniedzami pakalpojumi:
5.1.12. izmitināšanas pakalpojumi (izņemot dzīvojamo telpu īri)
5.1.13. preču (kravas) pārvadāšanas pakalpojumi
5.2. Izņemot augstāk norādītos gadījumus, PIRCĒJS, kas ir patērētājs normatīvo aktu izpratnē, var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no pasūtījumā norādītās preces pirkuma 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā no preces pieņemšanas – nodošanas akta abpusējas parakstīšanas dienas (ja pircējs vienā pasūtījumā ir pasūtījis vairākas preces, kuras piegādā atsevišķi, – no dienas, kad parakstīts pieņemšanas – nodošanas akts par pēdējo preci; ja tiek piegādāta prece, kas sastāv no vairākām partijām vai daļām, – no dienas, kad parakstīts pieņemšanas – nodošanas akts par preces pēdējo partiju vai daļu; līgumiem par regulāru preču piegādi – no dienas, kad parakstīts pieņemšanas – nodošanas akts par pirmo preci). Atteikuma tiesības nav izmantojamas pirkumiem, kas nav noslēgti distances veidā.
5.3. Ja preces piegāde notikusi izmantojot pakomāta pakalpojumus PIRCĒJS, kas ir patērētājs normatīvo aktu izpratnē, var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no pasūtījumā norādītās preces pirkuma 14 dienu laikā no brīža, kurā pircējs ir izņēmis preci no pakomāta.
5.4. PIRCĒJS pirms atteikuma tiesību termiņa beigām par lēmumu atkāpties no pasūtījuma informē PĀRDEVĒJU, iesniedzot tam atteikuma veidlapu vai paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu. Termiņš ir ievērots, ja pircējs atteikuma veidlapu (atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 20. maija noteikumiem Nr. 255 – „Noteikumi par distances līgumu”, turpmāk- MK noteikumi Nr.255) vai paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu nosūta PĀRDEVĒJAM pirms atteikuma tiesību termiņa beigām. Pircējam pienākums ir pierādīt atteikuma tiesību izmantošanu.
5.5. Atteikuma veidlapas vai paziņojuma par atteikumu nosūtīšana termiņā izbeidz PASŪTĪJUMU un atbrīvo PIRCĒJU no līgumsaistībām, kas izriet no distances veidā noslēgtā pasūtījuma.
5.6. PIRCĒJS nosūta preci atpakaļ PĀRDEVĒJAM vai nodod to PĀRDEVĒJAM vai viņa pilnvarotai personai bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā pēc tam, kad nosūtījis PĀRDEVĒJAM atteikuma veidlapu vai paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu. Termiņš ir ievērots, ja prece nosūtīta atpakaļ pirms 14 (četrpadsmit) dienu termiņa beigām.
5.7. PĀRDEVĒJS ir tiesīgs nodrošināt PIRCĒJAM iespēju PĀRDEVĒJA tīmekļa vietnē www.metshop.lv elektroniskā veidā aizpildīt un iesniegt atteikuma veidlapu Šādā gadījumā PĀRDEVĒJS, izmantojot pastāvīgu informācijas nesēju (tai skaitā elektronisko pastu), nekavējoties paziņo PIRCĒJAM par atteikuma saņemšanu.
5.8. PĀRDEVĒJS bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā no dienas, kad ir saņēmis informāciju par PIRCĒJA lēmumu atkāpties no PASŪTĪJUMA, atmaksā PIRCĒJAM viņa samaksāto naudas summu, tajā skaitā PIRCĒJA samaksātos piegādes izdevumus. PĀRDEVĒJS minēto naudas summu atmaksā, izmantojot tāda paša veida maksāšanas līdzekli, kādu izmantoja PIRCĒJS, izņemot gadījumus, kad PIRCĒJS skaidri piekritis citam maksāšanas līdzeklim un PIRCĒJAM par šāda maksāšanas līdzekļa izmantošanu nav jāmaksā.
5.9. PIRCĒJS sedz preces atpakaļatdošanas tiešās izmaksas, izņemot gadījumus, kad PĀRDEVĒJS ir piekritis segt šīs izmaksas vai nav informējis PIRCĒJU, ka tam jāsedz izmaksas.
5.10. PIRCĒJS nevar izmantot Atteikuma tiesības MK noteikumu Nr. 22. punktā minētajos gadījumos, tajā skaitā, ja:
5.10.1. preces cena ir atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, kuras PĀRDEVĒJS nevar kontrolēt un kuras var rasties atteikuma tiesību termiņā;
5.10.2. PIRCĒJS ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ;
5.11. PIRCĒJS ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā. PIRCĒJS ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, ja prece izmantota citā nolūkā, nevis preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai, kā arī par tās atgriešanu pilnā komplektācijā.
5.12. PĀRDEVĒJS ir tiesīgs aizturēt saskaņā ar distances pirkuma līgumu PIRCĒJA samaksātās naudas summas atmaksu līdz brīdim, kad PĀRDEVĒJS saņēmis preci vai PIRCĒJS iesniedzis PĀRDEVĒJAM apliecinājumu par to, ka prece ir nosūtīta atpakaļ, atkarībā no tā, kura darbība ir veikta agrāk.
SŪDZĪBU IZSKATĪŠANAS KĀRTĪBA
5.13. Sūdzību par preču pieejamību vai kvalitāti iesniedzama elektroniski, nosūtot uz šādu elektroniskā pasta adresi info@sportzone.lvvai rakstveidā, nosūtot uz juridisko adresi Rīga, Maskavas iela 260/6-53, LV-1063. Sūdzība tiks izskatīta ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi.
5.13.1. Strīdi par saistību izpildi tiek risināti sarunu ceļā.
5.13.2. PIRCĒJIEM, kuru uzskatāmi par patērētājiem normatīvo aktu izpratnē ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktā alternatīvo strīdu risināšanas iespējas, iesniedzot preces PĀRDEVĒJAM rakstveida iesniegumu par ārpustiesas strīda risināšanu, norādot:
1. Vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju;
2. Iesnieguma iesniegšanas datumu
3. Strīda būtību, prasījumus un to pamatojumu.
Informācija par ārpustiesas strīdu risināšanas iespējām un ārpustiesas strīdu risinātājiem:
– http://www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
– http://www.ptac.gov.lv/sites/default/files/sstrida_risinasanas_process-page-001_0.jpg
Ārpustiesas strīdu risinātājs Patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas komisija
Rīgā, Brīvības ielā 55, LV-1010
Tālr.: 65452554;
e-pasts: ptac@ptac.gov.lv
mājaslapa: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/pateretaju-stridu-risinasanas-komisija-0
Maksa Bez maksas
Valodas Iesniegumus var iesniegt atbilstoši Valsts valodas likumam